Праздники, один из самых занимательных и весёлых моментов нашей школьной жизни. Маленькие ученики ещё не разучились гримасничать, петь, танцевать и веселиться. Нам очень нравится разделять наш успех с дорогими родителями, поэтому мы непременно показываем им инсценировки сказок и рассказов или радуем их поздравлениями на английском языке к традиционным праздникам.
Копилка сценариев:
ТЕРЕМОК / Form II
Инвентарь – презентация с музыкой, теремок (домик из картона), костюмы и маски персонажей.
Действующие лица:
- Лягушка – a frog, мышка – a mouse, петух – a cock, заяц – a hare, волк – a wolf, лиса – a fox, медведь – a bear.
На сцену “выпрыгивает” лягушка.
A frog: How it is fine to walk. Yes to walk, yes to walk.
I am a little, little frog. I am a frog, I am a frog. (видит теремок, подходит)
It is a nice little house. Who lives in the house? (стучится)
Open the door, please! (никто не открывает, лягушка заходит в домик)
Идёт мышка, собирает зёрна в ладошку.
A mouse: It is a nice little house. Who lives in the house? I am a little mouse.
A frog: I am a frog and who are you?
A mouse: I am a mouse let me live in your house.
A frog: Come in, please!
(на сцене появляется петух, видит теремок)
A cock: It is a nice little house. Who lives in the house?
A frog, a mouse: I am a frog.
I am a mouse. And who are you?
A cock: I am a cock. I am a little boy.
I want some joy. Let me live in your house.
A frog, a mouse:
Come in, please. (дети исполняют песню “Hello”)
Hello, hello, hello.
I am a frog, I am a cock, I am a mouse.
We like to live in our house. (на сцене появляется заяц)
A hare: What can I see? Who lives in the house?
Children: I am a little mouse.
I am a frog, who likes to walk.
I am a cock and who are you?
A hare: I am a hare I like to play. Let me in your house stay.
Children: Come in, please.
A frog: Now it is high time to cook, what shall we cook?
A mouse: I think soup (под музыку готовят суп и поют песенку)
I can jump and I can fly.
I can run and I can try
To cook a very tasty soup.
(на сцене появляется волк)
A wolf: I am a wolf I like to move (танцует, подходит к терему, стучится)
Who lives in the house?
Children:
I am a mouse,
I am a frog,
I am a hare,
I am a cock. And who are you?
A wolf: I am a hungry wolf. I want some soup
Children: Come in, please.
(на сцене появляется лиса, танцует)
A fox: Such a fine little house.
I am a fox I have a box. Open the door, please!
Children: Come in little foxy. Let us play. You may in the house stay.
(под музыку появляется медведь, видит терем, стучится)
A bear: Who is there in the house?
I am a bear Clouse.
Let me come into your house.
Children: Oh no, bear Clouse. You are too big for our house.
(медведь пытается влезть в домик через окно, но у него ничего не получается и уходит со сцены)
Все актёры выходят на сцену на поклон “Who are you?”)
“Who are you?”
Who are you? (кричат зрители) - I am a fox (поклон).
Who are you? – I am a wolf.
Who are you? – I am a frog.
Who are you? – I am a cock.
Who are you? – I am a hare.
Who are you? – I am a bear.
Who are you? – I am a mouse.
The end